fbpx

Boekingsvoorwaarden

Hoe kan ik een reis boeken?
Bij Abel reizen is het mogelijk om een offerte op maat te laten maken via de website, telefonisch en per mail. Het is aan te raden om het formulier op de website te gebruiken. We zullen dan een voorstel op maat maken en opsturen. Na het voorstel volgt feedback waarna een offerte wordt opgemaakt. Als dat ook akkoord is maken we een reisoverenkomst op met de reisvoorwaarden. Als de overeenkomst akkoord is dan is de reis geboekt en volgt er een (aan) betaling van de reissom. Indien u toch vragen heeft over de reis of in te vullen gegevens neem dan contact op.

U heeft een aanvraag geplaatst, en dan?
Wij gaan direct aan de slag om te kijken of het mogelijk is om op de aangegeven reisdata te reizen. Binnen 2 werkdagen ontvangt de reiziger van ons een voorstel van een programma met indicatie van de reissom. Het reisvoorstel is de basis voor de reisovereenkomst. De reisovereenkomst bevat inhoudelijk het programma, de persoonsgegevens en de vastgelegde data. Uiterlijk 4 weken voor vertrek ontvangt u de reisbescheiden met de details van de reserveringen, activiteiten en programma. Indien een accommodatie vol zit zoeken wij een gelijkwaardig alternatief. Mocht het alternatief erg afwijken en/of extra kosten met zich meebrengen dan nemen wij eerst telefonisch contact met u op om dit voor te leggen.

Wat houdt STO reisgarantie in?
Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Abel reizen gebruik van STO Garant. U kunt dit controleren via de STO Garant deelnemerspagina (www.sto-garant.nl/deelnemers). Alle informatie over STO Garant vindt u op www.sto-garant.nl.

Bij elk (reis)aanbod van Abel reizen wordt duidelijk vermeld of de garantie van STO Garant van toepassing is. In de garantieregeling leest u wat de garantie inhoudt en welke voorwaarden van toepassing zijn. U vindt deze garantieregeling op de website van STO Garant (www.sto-garant.nl/downloads).

Indien de garantie van STO Garant van toepassing is op uw boeking, dan betaalt u de reissom niet aan Abel reizen, maar aan de derdengeldenrekening van Stichting Derdengelden Certo Escrow, een bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geregistreerde betaaldienstverlener. Deze stichting derdengelden waarborgt uw reissom tot na afloop van uw boeking. Wanneer diensten door financieel onvermogen van Abel reizen niet (volledig en/of tijdig) worden verleend, dan voert STO Garant de garantie uit. In de garantieregeling leest u hoe u daar in dat geval aanspraak op maakt.

Wat houdt de VvKR in?
Abel reizen is aangesloten bij de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties, lidmaatschap 17032. Dit is een vereniging met reisspecialisten dat een platform biedt voor kleinschalige reisorganisaties en ondersteuning biedt en kleine touroperators promoot.

Het overmaken van de reissom
Nadat u van Abel reizen een reisovereenkomst hebt ontvangen, ontvangt u van Certo Escrow per email een uitnodiging met een gebruikersnaam en wachtwoord. U wordt gevraagd in te loggen op het beveiligde gedeelte van de website van Certo Escrow. Na bevestiging van de uitnodiging kunt u direct overgaan tot betaling. U kunt indien u niet aan internetbankieren doet, ook een overboeking doen. Afhankelijk van het tijdstip van boeking ontvangt u een verzoek tot betaling van de aanbetaling a 15% en later tot betaling van het restant van de reissom of tot betaling van de hele reissom in een keer als u kort voor vertrek boekt. Voor alle boekingen geldt dat de volledige reissom voor vertrek betaald dient te zijn aan de Stichting Derdengelden Certo Escrow.

Wat als u een wijziging wilt aanbrengen na het boeken?
Wilt u na het boeken wijzigingen doorgeven dan is het advies om dat zo snel mogelijk te doen. Wij zullen de wijzigingen verwerken en koppelen dit terug naar u. Indien er extra kosten gemaakt worden zullen deze in rekening worden gebracht. Middels de website van Certow Escrow kunt u de reis annuleren en de vooruitbetaalde reissom (deels) terug krijgen, afhankelijk van de gemaakte kosten.

Wat voor informatie ontvang ik voor vertrek?
Circa 4 weken voor vertrek krijgt u van ons de reisbescheiden. Dit is een pakket dat per mail of post wordt opgestuurd met alle relevante gegevens om op reis te gaan. De reisbescheiden bestaat uit een document met gedetailleerde dag- tot dagbeschrijving met routeinformatie, reserveringen voor de accommodatie(s) en/of activiteiten en/of vervoersmaatschappijen zoals de ferry of de trein. Indien inbegrepen in de reissom ontvangt u een kaart waarop de route is gemarkeerd.

Hoe komt de prijs van de reis tot stand?
De gepubliceerde prijzen op de website is de prijs per persoon op basis van 2 personen die een accommodatie delen. Het betreft een totaalprijs. Belastingen, reserveringskosten, administratiekosten, calamiteitenfonds en kosten waarborgfonds zitten er bij in met uitsluiting van toeristenbelasting en tol. Houdt u er rekening mee dat in sommige landen er ter plekke een toeristenbelasting moet worden betaald. Dit zal duidelijk gecommuniceerd worden. De accommodaties worden beschreven op de website. De prijs op de website is de meeste actuele prijs. Nadat er geboekt is wordt de prijs van het moment van boeken aangehouden. De prijs bij de reis wordt toegelicht op de website.

Moet ik het heen- en terugvervoer zelf regelen?
Ja. De reissom is exclusief de kosten voor de heen- en terugvervoer. Het is belangrijk dat u weet waar u voor betaalt. Op de website is er dan ook een pagina aangemaakt per reis dat beschrijft wat er inclusief de reissom is maar ook exclusief en eventueel optioneel. Neemt u dit aandachtig door om misverstanden te voorkomen. Houdt u er rekening mee dat bij het boeken van vliegtickets er vaak nog kosten voor bagage bijkomen en dat er voor afwijkende bagage er speciale regels en tarieven gelden. Wilt u uw eigen fiets meenemen met vliegen, dan is het verstandig om contact op te nemen met de reisagent of vervoersmaatschappij om de kosten er van op te vragen. Vervoersmaatschappijen garanderen niet dat uw fiets onbeschadigd aankomt. Indien er een tussenstop is beseft u dat er extra tijd nodig is om afwijkende bagage zoals de fiets over te plaatsen. Een tussenstop van korter dan een uur brengt daardoor het risico met zich mee dat de afwijkende bagage niet op tijd ingecheckt is.

Wat voor accommodatie zit er bij de reis?
De accommodaties die zijn opgenomen in de reis zijn met zorg uitgekozen. Er is gelet op de aanwezigheid van voorzieningen, de geografische ligging en het contact met de beheerder. Het verblijf is goed bereikbaar en in de meeste gevallen met mooi uitzicht, aan het water of juist tegen een berg aan. In de reisbescheiden is omschreven wat u kunt verwachten aan voorzieningen en de indeling van de accommodatie. U overnacht in een eigen kamer of blokhut met privacy. In de meeste gevallen heeft u de beschikking over een badkamer met wc en douche. Dit is helaas niet te garanderen.

Hoe ziet een fietsreis eruit en over wat voor terrein rij je?
De fietstochten gaan zoveel mogelijk over fietspaden, maar het is onvermijdelijk dat er over autowegen wordt gereden. Als fietser is het belangrijk om goed op te vallen voor de andere weggebruikers en rekening te houden met snel veranderende weersomstandigheden uit veiligheidsoverwegingen. De wegen zijn in goede staat en de navigatie is met behulp van een kaart en de verkeersborden onderweg goed te doen. Een basisconditie waarbij de reiziger circa 50 kilometer op een touringfiets dagelijks kan fietsen is een vereiste. Er wordt van u verwacht dat u de dag- tot dagbeschrijving doorneemt en op de hoogte bent van de lokale regels. Om op tijd aan te komen bij de afgesproken accommodatie is het aan te raden om voor 11:00 te vertrekken. Indien u verwacht later dan 18:00 aan te komen is raadzaam om telefonisch contact op te nemen en dit door te geven om misverstanden te voorkomen. De fietsen zijn huurfietsen van lokale verhuurbedrijven en over het algemeen uitgerust met een reparatiesetje, extra binnenband, pompje en een slot. Wij gaan er vanuit dat u bekend bent met de meestvoorkomende technische handelingen die plaats kunnen vinden (plakken of vervangen binnenband). Verstandig is het om het telefoonnummer van het verhuurbedrijf in uw mobiele telefoon op te nemen mocht u advies nodig hebben. De weersomstandigheden kunnen een grote impact hebben op uw vakantiegenot en beleving van het gebied. Als voorbereiding is dan ook aan te raden om op de hoogte zijn van het klimaat van de bestemming en passende kleding mee te nemen.

Abel Reizen Voorwaarden

Meer over Abel »

Abel Reizen is...

  • Natuurbeleving in Scandinavië en Schotland
  • Betrokken bij het samenstellen van uw vakantie.
  • Maatwerk voor iedere reiziger.
  • Van en voor natuurliefhebbers.

Ik help u graag verder